De cateva saptamani joc incontinuu StarCraft 2 Beta si am un singur cuvant de spun, de fapt doua: freaking aweosome! Din punctul meu de vedere, cei de la Blizzard au creat unul dintre cele mai bune jocuri ale acestui deceniu si aceasta nu este doar pararea mea.
In primul rand, grafica jocului si animatile care o insotesc fac toti banii tinand cont de resursele pe care le cere jocul.Explozile cladirilor, bomba atomica si vortexul creat de “Motership” sunt spectaculoase, iar sper deosebire de Starcraft I, moartea anumitor unitati difera in functie de mai multi factori.De exemplu, “Hydra” moare intr-un anumit mod cand este impuscate de un “Marin” si intr-un altul cand este prajita de un “Hellion”.
Noile unitati introduse sunt foarte originale ca structura, iar unele dintre ele se adapteaza in functie de dorinta jucatorului.Astfel poti intra prin spate in baza inamica cu un “Reaper”,poti sa zbori cu un “Viking”,apoi sa-l transformi intr-o unitate de sol si acum poti teleporta unitatile de la Protoss daca ai un pilon in apropiere.
ZERG.Desi este o rasa scarboasa ea ramana preferata mea la fel ca si in SC1 unde se impunea prin numarul mare de unitati puternice si foarte ieftine.Pierzi 30 de Hydre?Nu-i nimic,in 30 de secunde le faci la loc!Noile unitati introduse au un caracter aparte,de amintit ar fi unitatile numite “Roach”,care sunt niste creaturi urate, care cand ataca vomita un lichid verde si scarbos din gura.Una dintre cele mai valoroase si puternice unitati de la zergi este “Brood lord”,daca ai 20 astfel de unitati nu prea ai de ce sa-ti faci griji in privinta castigarii meciului.
PROTOSS.O rasa extraterestra care se impune prin unitati puternice si foarte original “desenate”.Cladirile sunt foarte puternice si acum comunica intre ele.Dintre unitatile noi,de amintit ar fi: “Colossus”,niste unitati uriase care prajesc tot ce tine de sol,incepand de la micii “zerglings”(catelusi),pana la uriasii “Thor”.
O alta unitate foarte puternica este “Immortal”,care pe langa faptul ca moare greu,impusca cam tot ce-i iese in cale.Desigur,”Mothership” este cea mai asteptata unitate noua de la Prostoss,care se impune prin atacarea a mai multor tinte simultan,dar are un defect major:este foarte usor de doborat.Pentru Protoss elementele grele raman unitatile “Carrier” ,”High Templar” ,dar si “Dark Templar”.
TERRAN.Da!Este o rasa echilibrata beneficiand de multe imbunatatiri si de noi unitati care fac prapad pe campul de lupta.Unitatea mea preferata este “Marauder”-foarte buna pentru aparare,iar pentru atac este unitatea numita “Hellion”.Desigur,marile “Battlecruiser”, tancurile si bomba nucleara sunt elementele decisive intr-o lupta pentru Terrani.
Ceea ce-mi place foarte mult este ca poti selecta o multime de unitati in acelasi timp,spre deosebire de Starcraft I in care unitatile erau mai putine.
Desigur,in toata aceasta experienta a mea de pana acum cu SC2 au fost si unele mici dezamagiri.Cei de la Blizzard si-au dat seama,dupa ce au lansat aceasta perioada de testare, care s-a incheiat in 31 iunie, ca unele unitati si cladiri de la ZERGI sunt foarte scarboase asa ca au chemat echipa de design si le-au mofificat,acum aratand mai normal.
Schimbarile nu s-au oprit aici,ei au introdus pana in acest moment 14 pach-uri prin care au modificat diverse aspecte ale jocului,unitati si alte cladiri.De exemplu,una dintre cele mai impresionante unitati de la Terran si anume, “Thor” care de fiecare data cand aparea in joc,facea prapad,era “prea mare” ca sa iasa dintr-o cladire atat de mica care il producea.De asemenea,aceasta unitate putea fi transportata prin aer de o nava de doua ori mai mica decat ea,ceea ce crea un aspect vizual nu tocmai placut.Acum,aceasta unitate e aproape de doua ori mai mica decat era inainte.
Cam atat despre StarCraft 2 Beta si despre imaginea frumoasa pe care mi-a lasat-o acest joc in aceasta perioada de testare.Acum un ne mai ramane nimic de facut decat sa asteptam jocul!
Frumos review....din pacate eu n-am apucat la un beta key...sa vina jocul!
RăspundețiȘtergere“Brood lord”,daca ai 20 astfel de unitati nu prea ai de ce sa-ti faci griji in privinta castigarii meciului. LOL
RăspundețiȘtergereDupa vorba inteleptului Grom Hellscream "nothing is invincible", iar broodlorzii sunt departe de a fi o unitate perfecta
Broodlord vs niste Cariere....eu votez pt protossi la ideea asta! ca sa fiu sincer Mutalisk sunt mult mai buni, mai rapizi si cel mai important mai versatili (pot ataca atat ground cat si air spre deosebire de multe alte unitati....da, ma uit la voi viking, banshee, phoenix). Pana acum jocul asta este destul de bun dar exista 6 mari probleme:
RăspundețiȘtergereCinematicile care ni le-au prezentat pe parcursul anilor sunt si in jocul final insa este si dialogul dintre caractere care este neinspirat, neoriginal si de multe ori foarte "corny" in sensul rau al cuvantului. "Let's kick this revolution into overdrive"...asta este linie pentru desen animat nu un joc de 100 milioane de dolari.
lipsa LAN care inseamna ca nu poti juca decat pe serverele oficiale,
Battle.net 2.0 care avea probleme cu matchmakingul, nu are voice chat si multe alte functii din Battle.netul original,
"cowboyzarea" pana la ridicol a Terranilor (urasc "rednecks" si cu asta tre sa joci peste 30 de misiuni....bravo Blizzard),
soundtrackul care lau scos prin Beta cam bate apa in piua (intr-un cuvant sunt un talmes balmes de idei muzicale amestecate intr-un tot nu prea bine realizat si orchestrat....plus muzica country...urasc muzica country chair si derivatiile de genul asta.....ce dracu avea daca bagau un rock mai nervos)
si ultima chestie tine de aspectul grafic al unor unitati:
Banshee arata foarte asemanator cu Cicada din Unreal Touranment 2004: fuselaj asemanator, elice pt propulsie, amandoua lanseaza cluster missiles.....putinele diferente fiind ca Bansheul are o elice in plus si poate sa se camufleze iar Cicada are o turela.
Reaper si Assault marines din Warhammer 40000: aceleasi jetpackuri, armura asemanatoare, bolter pistol semana cu uziurile Reaperului, pot arunca grenade. Diferenta mare este ca assault marine se descurca in melee in timp ce reaperul prefer distanta.
Faza ca zergii s-au inspirat din Tyranids este veche dar Hydraliskurile seamana acum si mai bine cu Ravenerul de la tyranids.
Collosus: arata ca scaunul meu de birou cu patru picioare subtiri atasate. Modelul chiar nu arata elgant sau macar la fel de frumos ca celalte unitati de la Protoss.
Battlecruiser: daca arata ca in concept artul de pe siteul oficial era foarte bine: un design modern, elegant, proportionat, frumos. Vezi
http://pnmedia.gamespy.com/screenshots/pstarcraft/74101035.jpg Insa noi am primit asta http://www.starcraft2-outpost.com/wp-content/uploads/2010/03/Battlecruiser.jpg sau mai rau asta http://starcraft2academy.com/imagini/starcraft-2-battlecruiser-wings-of-liberty.jpg sunt urate cu spume, niste caramizi cu motoare cu un design aglomerat si inecat in detalii iar puntea de comanda sat ca nuca in perete si strica linia fuselajului.
PS: Imi plac foarte mult battlecruiserele si nui iert pe cei de la blizzard pentru asta.
Intr-adevar ca unele sunt chestii legate de gustul meu personal dar cele cum ar fi problemele cu Battle.netul, soundtrackul destul de slab si replicile (Doamne....dialogul) foarte neinspirate au fost sesizate si de foarte multi altii.
"Cel mai bun joc al decadei" In nici un caz, foarte departe de asa ceva, poate cu expanisionurile dar pana atunci un joc bunicel.
Nota finala provizorie: 8.4
un cacat de joc cu o grafica foarte buna dar din nefericre puerila
RăspundețiȘtergerefacut pt jucatorii de varste mici ai mai ales pt noua generatie
desen animat
dezamagit de atitutidea hrapareata si de lipasa de viziune a celor de la blizzard
un mare caca
Mai,tot e fain jocul.Bine ca are unele lipsuri,dar fata de sc1 tot e bun.Ar fi fain daca ar face un film intreg.Da,poate s-ar ridica la niv.Avatar sau poate mai sus.Cine stie?Deocamdata este doar un joc de strategie,prima parte a unei triologii.
RăspundețiȘtergere